Flotilové autopojištění pro autobazary, prodejce aut a dealery

Hledáte spolehlivé a cenově dostupné pojištění pro váš autobazar?

Nabízíme flotilové pojištění pro autobazary, sladové pojištění pro prodejce vozidel a dealery, které je ideální pro vozidla umístěná na prodejní ploše. Pojistné platíte pouze za počet dnů trvání pojištění, takže se nemusíte obávat zbytečných výdajů za auta, která se prodala rychle.

Výhody našeho pojištění:

  • Flexibilní a cenově dostupné: Platíte pouze za počet dnů trvání pojištění.
  • Zvýhodněná sazba pro obchodní partnery: Pro autobazary, se kterými úzce spolupracujeme, nabízíme sazbu pouhých 100 Kč/měsíc pro vozidla do 3,5 t.
  • Snadné a rychlé sjednání: Pojištění si můžete sjednat online nebo telefonicky během několika minut.
  • Kvalitní zákaznický servis: Jsme tu, abychom vám pomohli s čímkoli, co budete potřebovat.
  • Pojištění se vztahuje na vozidla všech značek a modelů.
  • Pro bližší informace o pojistných podmínkách nás prosím kontaktujte.

Kontaktujte nás ještě dnes a dozvíte se více o našem flotilovém pojištění pro autobazary!

Flotilové pojištění vám ušetří čas, peníze a starosti

Chcete, aby byla vaše flotila vozidel v dobré kondici, ale zároveň nechcete utrácet zbytečně moc peněz?

S flotilovým pojištěním od společnosti FLOTILA.CZ můžete mít obojí. Ušetříte na pojistném a navíc získáte komplexní pojištění, které zahrnuje povinné ručení, havarijní pojištění a další připojištění.

O vše se postaráme za vás! 

Takže se můžete soustředit na svůj byznys a my se postaráme o vaši flotilu.

Například firmě Ekonomické vozy se díky flotilovému pojištění podařilo ušetřit přes 100 000 Kč ročně. Firma má flotilu 10 aut a díky flotilovému pojištění získala lepší servis a snížila pojistné o 15 %.

Nechte si zdarma vypracovat nezávaznou nabídku.

Flotilové pojištění lze sjednat pro širokou škálu vozidel a strojů, včetně:

  • Osobní automobily
  • Dodávky
  • Nákladní vozidla
  • Autobusy
  • Traktory
  • Zemědělská vozidla
  • Stavební a pracovní stroje
  • Speciální vozidla
  • Motocykly a koloběžky
    Obrázek: TraktorObrázek: AutobusyObrázek: Speciální nákladní vozidlaObrázek: Stavební stroje

V rámci flotilového pojištění lze sjednat následující druhy pojištění:

  • Povinné ručení je pojištění, které chrání vlastníka vozidla před finančními ztrátami v případě, že způsobí škodu na majetku nebo zdraví třetí osoby.
  • Havarijní pojištění kryje škody na vašem vozidle, které způsobíte vy nebo někdo jiný.
  • Pojištění proti krádeži vozidla je nepovinné pojištění, které chrání vlastníka vozidla před finančními ztrátami v případě, že je vozidlo odcizeno.
  • Pojištění všech skel je připojištění, které kryje škody na všech sklech vozidla, včetně čelního skla, bočních skel, zadního skla a střešního okna.
  • Pojištění čelního skla je připojištění, které kryje škody na čelním skle vozidla.
  • Pojištění asistenčních služeb je typ pojištění, které poskytuje pomoc v případě poruchy nebo nehody vozidla.

Flotilové pojištění může být výhodné pro firmy i soukromé osoby, které provozují flotilu více vozidel nebo strojů. Může pomoci snížit náklady na pojištění, zlepšit pokrytí a usnadnit správu pojištění.

#Flotilovepojisteni #AutoPojisteni #AutoCestovani #AutoDovolena #AutoKradeze #AutoHavarie #AutoServis #AutoOpravy #AutoNovinky #AutoBlog #PovinneRuceni #HavarijniPojisteni #PojisteniProtiKradezi #PojisteniVsechSkel #PojisteniCehlnihoSkla #PojisteniAsistencnichSluzeb #PojisteniVozidlaNaDovolenou #PojisteniNejlevnejsi #PojisteniDobre #PojisteniSlevy #AutoPojisteni #AutoCestovani #AutoDovolena #PojisteniProNovinkyVozidla #PojisteniProOjeteVozidlo #PojisteniProNejlevnejsiVozidla #PojisteniProLuxusniVozidla #PojisteniProSportovniVozidla #PojisteniProElektrickaVozidla #PojisteniProHybridniVozidla #PojisteniProAutobazary #PojisteniProAutoprodejce #PojisteniProAutoDealery #PojisteniProAutomobilovyExperty #PojisteniProAutomobil  #PojisteniVozidlaProSportovce

Změny v povinném ručení

Limity povinného ručení se zvyšují, minimální limity pro povinné ručení budou 50 milionů korun, zavede se povinné pojištění pro rychlejší elektrokoloběžky.
Měnit se má například to, kdo je odpovědný za pojištění vozidla. Nově to už nebude vlastník vozidla, ale jeho provozovatel. To ale neznamená, že povinné ručení bude moci sjednat jen provozovatel. Stejně jako doposud bude moci pojištění sjednat i jiná osoba, která má potřebu ochrany před následky pojistné události, takzvaný pojistný zájem.

Zvýšit se také mají minimální limity pojistného plnění v případě způsobených škod na zdraví, smrti nebo majetku. Ve všech případech z nynějších 35 milionů korun na 50 milionů korun.

Novela také chce rozšířit okruh vozidel, za které je nutné ručení platit. Nově to budou ta, jejichž maximální konstrukční rychlost je vyšší než 25 km/h, respektive je vyšší než 14 km/h, pokud je provozní hmotnost vozidla větší než 25 kilogramů, a také přípojná vozidla. Za motorová vozidla se přitom považují ta, kde je motor hlavním zdrojem pohybu. Jde především o populární elektrické koloběžky či Segwaye. Zákon zároveň stanovuje, že za motorová vozidla se považují ta, kde je motor hlavním zdrojem pohybu. Výjimku budou mít například elektrokola, protože jejich primárním zdrojem energie je šlapání, a ne pouze přípojný motor. Výjimku budou mít také zahradní traktory, které se pohybují výhradně na soukromém pozemku. V momentě, kdy vyjedou mimo něj na silnici, stávají se vozidlem a musí mít pojištění.

Nadále ale platí, že při hrubém porušování předpisů po řidičích bude pojišťovna vyplacené peníze vymáhat. „Je to třeba řízení pod vlivem alkoholu a drog, provozování auta bez technické prohlídky či úmyslná škoda, Platit ze svého bude také ten, kdo nemá řidičský průkaz, má zákaz řízení či řídí auto neoprávněně, například firemní vůz bez povolení.

Konec zelené karty v ČR
Lidé také podle návrhu nově nebudou už muset mít v peněžence či přihrádkách auta takzvanou zelenou kartu jako doklad o pojištění. Policisté při kontrole jednoduše využijí online evidenci. A kontrolovat ji mohou i bez zastavování, ale pozor při cestách do zahraničí. Tam bude zelená karta stále potřeba,

Jak správně prodat nebo koupit vozidlo a nemít strach z cizích pokut

Prodáváte auto. Našel se kupec, který nabídl přijatelnou cenu.  Plácnete si, předáte mu klíčky, dostanete peníze, rozloučíte se a je hotovo.
Jenže za pár měsíců přijde upomínka na několik set za parkování. Nebo v horším případě několik tisíc za vážnější přestupek. Nebo pokuta od ČKP za nezaplacené povinné ručení a k tomu několikamilionová škoda. Všechno na vaše jméno a vaše staré auto.
Scéna jak z nějakého špatného filmu?

Ve skutečnosti se odborníci dnes a denně setkávají se situacemi, kdy po prodeji vozidla nedošlo k zápisu změny vlastníka na registru vozidel (dále jen „převod“) a původní majitel potom musí řešit všechny následky způsobené novým vlastníkem.

Při prodeji sepište kupní smlouvu, kterou si pečlivě uschovejte. Podepsaná kupní smlouva je jasným důkazem o prodeji.
Nevíte, jak na správný formát kupní smlouvy vozidla? Vzor kupní smlouvy lze snadno dohledat na internetu.

Při prodeji vozidla je ve vašem nejvyšším zájmu zajistit, aby skutečně k převodu došlo. Doporučujeme převést vozidlo co nejrychleji a osobně. V žádném případě se nespoléhejte na nového vlastníka, že vše vyřídí. Převod můžete provést na jakémkoli obecním úřadu obce s rozšířenou působností.

Povinné ručení nezaniká automaticky, je třeba tuto skutečnost oznámit pojišťovně.

Podpisem kupní smlouvy to nekončí. V první řadě, ačkoliv to občanský zákoník pro platné uzavření kupní smlouvy výslovně nevyžaduje, doporučujeme o prodeji vozidla sepsat písemnou kupní smlouvu, kterou si pečlivě uschovejte.

Kupní smlouva musí obsahovat tyto podstatné náležitosti: identifikační údaje smluvních stran = prodávajícího a kupujícího (min. jméno, příjmení, datum narození, úplnou adresu bydliště), identifikaci předmětu koupě = vozidla (uveďte min. dva identifikační údaje o vozidle, ideálně však registrační značku, VIN i číslo velkého technického průkazu), datum prodeje podpisy smluvních stran kupní cenu, která však nemusí být stanovena výslovně

Převod na registru vozidel 
Jaké dokumenty jsou potřeba k převodu vozidla: osobní doklady obou smluvních stran (popř. plná moc s ověřeným podpisem), velký technický průkaz, malý technický průkaz (osvědčení o registraci vozidla), platná zelená karta,
protokol o evidenční kontrole – na základě novelizace zákona č. 56/2001 Sb. s platností od 1. 3. 2023 již není zapotřebí předkládat tento protokol v jeho papírové podobě. Od této doby totiž existuje tento doklad již v elektronické podobě. Úřad si tak informaci o provedené evidenční kontrole zjistí sám ze systému. Navíc jeho platnost se z původního 1 měsíce prodloužila na 1 rok. Tato nová, roční platnost se vztahuje zpětně i na již vydané doklady o evidenční kontrole,
uhrazený správní poplatek za přehlášení vozidla ve výši 800 Kč. V případě, že se novým vlastníkem stává jeho dosavadní provozovatel (např. po ukončení leasingové smlouvy), činí správní poplatek 50 Kč, v některých případech se hradí i ekologická daň.

Po prodeji vozidla je třeba dle § 8 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, do 10 pracovních dní podat žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla na registru silničních vozidel. Zápis změny vlastníka vozidla může provést jakýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností (odbor dopravy). K převodu by mělo dojít na základě společné žádosti dosavadního a nového vlastníka. Pokud se převodu nemohou zúčastnit obě
smluvní strany, je možné, aby převod provedla pouze jedna ze stran, k tomu však bude potřebovat plnou moc s úředně ověřeným podpisem druhé strany.
Zde je třeba zmínit, že pokud po prodeji vozidla nezajistíte jeho převod na registru sami a rozhodnete se udělit plnou moc k převodu kupujícímu (zejména jedná-li se o vám neznámou osobu), je ve vašem zájmu si ověřit, zda k řádnému převodu skutečně došlo, protože nedodržení 10denní lhůty pro převod vozidla může mít nežádoucí důsledky jak pro prodávajícího, tak kupujícího.
Jedná se o přestupek, za který může správní orgán uložit pokutu až do 50 000 Kč. Navíc vám jako dosud evidovanému vlastníkovi hrozí i další nepříjemnosti (např. pokuty za dopravní přestupky, kterých se dopustí nový vlastník).

Pokud nedojde k převodu vozidla na registru v uvedené lhůtě, je možné podat žádost o zápis změny vlastníka i bez součinnosti druhé strany (§ 8a zákona č. 56/2001 Sb.). Zde je však důležité upozornit na to, že v praxi pro vás bude poměrně obtížné (ne-li nemožné) bez spolupráce druhé strany docílit převodu vozidla, pokud již k vozidlu nebudete mít
veškerou potřebnou dokumentaci.

Evidenční kontrola
Před převodem vozidla na nového vlastníka v registru silničních vozidel je zapotřebí absolvovat evidenční kontrolu. Smyslem této kontroly je zjistit, zda souhlasí skutečné údaje o vozidle (zejména číslo karoserie – VIN kód) s údaji zapsanými v technickém průkazu.
Evidenční kontrola se provádí na vozidlo (nikoliv „na osobu“), takžeji může zařídit jak prodávající, tak kupující. Nově, od 1. 3. 2023, se již nevydává papírový doklad o provedené evidenční kontrole. Veškeré informace jsou již pouze v elektronické podobě. Při převodu vozidla si tak úřad zjistí veškeré informace ze systému sám. Zároveň se platnost této kontroly prodloužila z 1 měsíce na 1 rok, a to i zpětně na již vydané doklady. V případech, kdy se novým vlastníkem stává jeho dosavadní provozovatel (např. po ukončení leasingové smlouvy), se provedení evidenční kontroly již nevyžaduje vůbec.

Ekologická daň
Pokud vozidlo spadá pod normu EURO 0, 1, 2, je potřeba zaplatit i ekologickou daň. Ekodaň se však platí u každého vozidla pouze jednou, proto pokud je v technickém průkazu již zaznamenáno, že ekodaň byla zaplacena, nebude ji nový majitel platit. Ekodaň může činit až 10 000 Kč. Držitelé průkazu ZTP jsou od ekodaně osvobozeni.

Ukončení povinného ručení
Obecně platí, že pokud již nejste vlastníkem vozidla, nemusíte k němu nadále platit povinné ručení. Povinné ručení však nezaniká automaticky prodejem vozidla, ale až oznámením změny vlastníka pojišťovně.

Registr požaduje při převodu vozidla doložit platnou zelenou kartu. Zde doporučujeme, aby byla pojistná smlouva uzavřena již na nového vlastníka z kupní smlouvy.

Ujetí od dopravní nehody

Za spáchání dopravního přestupku „Ujetí od dopravní nehody“ je řidičům přičítáno 7 bodů v rámci bodového systému (bodového hodnocení řidičů). Jedná se tedy o jeden z nejzávažnějších přestupků. Přestupek je možné vyřešit příkazem na místě (udělením pokuty) do 5000,- Kč. 

Jednou ze základních povinností účastníka dopravní nehody je zastavení vozidla a poskytnutí pomoci osobám, které ji potřebují. Současně jsou účastníci dopravní nehody spolupracovat při zjišťování příčin dopravní nehody, aby bylo možné určit jejího viníka, z jehož povinného ručení bude uhrazena škoda poškozeným. Pokud řidič tyto povinnosti nesplní, může se dopustit nejen přestupku, ale i trestného činu. Rozlišení přestupku a trestného činu je dáno především závažností dopravní nehody.

Pokud při dopravní nehodě došlo ke zranění, je povinností nejen řidiče, ale všech osob, které se v blízkosti dopravní nehody vyskytují, poskytnout zraněným potřebnou pomoc. Pokud by zraněným neposkytl potřebnou pomoc, dopustili by se některého z následujících trestných činů:

Neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku – tohoto přečinu se dopustí řidič dopravního prostředku (tedy nejen automobilu, ale i např. jízdního kola), které mělo účast na dopravní nehodě, pokud úmyslně neposkytne zraněným osobám potřebnou pomoc, ač tak může učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného. Nezávisí tedy na tom, jestli byl tento účastník dopravní nehody jejím viníkem, povinnost poskytnout potřebnou pomoc platí i pro řidiče s účastí na dopravní nehodě, kterou nezavinil. Za potřebnou pomoc se považují úkony potřebné k odvrácení nebo snížení nebezpečí smrti zraněného, a v některých případech může spočívat pouze v přivolání lékařské služby. Pokud řidič s účastí na dopravní nehodě neposkytne zraněným potřebnou pomoc, vystavuje se hrozbě trestu odnětí svobody až na 5 let.

Neposkytnutí pomoci – pokud vážně zraněné osobě úmyslně neposkytnu potřebnou pomoc ostatní osoby v blízkosti dopravní nehody, ač tak mohou učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného, dopouštějí se trestného činu, za který jim hrozí trest odnětí svobody až na 2 roky.
Pokud by však potřebnou pomoc neposkytla osoba, která je na základě svého zaměstnání takovou pomoc povinna poskytnout, zvyšuje se možný trest odnětí svobody až na 3 roky.

Pokud viník ujel od dopravní nehody, při které nedošlo ke zranění, bude se jednat pouze o přestupek. V takovém případě je možné účastníkovi dopravní nehody uložit pokutu ve výši od 2.500,- Kč do 5.000,- Kč a v blokovém řízení pokutu do 1.000,- Kč. Pokud by se přestupce tohoto přestupku dopustil v uplynulých 12 měsících dvakrát a vícekrát, nebylo by možné tento přestupek projednat v blokovém řízení a ve správním řízení by musela být uložena nejen pokuta, ale i zákaz řízení na 1 až 6 měsíců.

Češi při pojištění koukají jen na cenu, skutečný obsah je nezajímá

Češi při pojištění koukají jen na cenu, skutečný obsah je nezajímá. Co si ti zodpovědní nejčastěji připojistí?

Většina Čechů si povinné ručení jednou sjedná a už jej dále neřeší. Hlavně že cena byla snesitelná. Také moc neřeší doplňková pojištění
nejspíše v domnění, že se jim nemilá situace vyhne. Drtivá menšina si ale vše ráda pohlídá a raději si připojistí i něco navíc. Do které kategorie patříte vy?

Ještě předtím, než jdete přihlásit vozidlo, musí mít sjednáno povinné ručení, které majitele chrání při zavinění dopravní nehody nebo způsobení škody za miliony korun. Jedná se o uloženou povinnost, takže o jeho zřízení nelze diskutovat. Výběr poskytovatele i obsah si však můžete zvolit dle libosti.

Ve snaze najít odpověď na otázku, čemu Češi věnují nejvíce pozornosti, si nechala poradenská společnost Fingo.cz vypracovat průzkum preferencí, kterého se zúčastnilo na 3000 respondentů. Výsledky jasně ukazují, že nejdůležitější je cena, podle níž se rozhoduje 94,4 % účastníků.

Překvapivě pouze čtvrtinu zajímá spolehlivost nebo proces řešení události u dané pojišťovny. Přitom jde o zásadní informace mající
přímý vliv na průběh, a především správné plnění v případě pojistné události. Skoro to vypadá, jako by řidiči sjednávali pojištění jen pro splnění povinnosti s myšlenkou, že se jim nepříjemná situace vyhne. Často pak bývají rozhořčeni, když volbou špatného partnera přijdou o peníze nebo řešením tráví mnoho času. Překvapivě nejde o ojedinělé případy, ale třetinu respondentů, kteří v poslední době měnili pojistku.

Když jsme u změny pojišťovny, pouze 26,4 % dotázaných si pojištění nechává pravidelně posuzovat z hlediska ceny a rozsahu. Ve výsledku to
znamená, že téměř tři čtvrtiny se o kvalitu od založení nezajímají. Největší motivací pro revizi je pochopitelně cena (98,6 %), výrazně menší část (18,1 %) to dělá kvůli obsahu krytí.

Vedle ceny pojištění přemýšlí nad volbou pojišťovny a jejím jednání 23,6 % účastníků a pro 29 % respondentů jsou důležitá doplňková pojištění a asistenční služby. Možnosti připojištění zajímá 43,1 % dotázaných, z čehož nejčastěji (94,4 %) je poptávané připojištění čelního skla a srážka se zvěří (86,1 %). Na třetím místě (37,5 %) je prevence v případě havárie nebo vandalismu. O něco méně častěji (34,7%) přijde zmínka o poškození živlem. Možnost krádeže si připouští jen
18,1 % dotázaných a nejmenší zájem (1,4 %) je o pojištění zavazadel v autě, přičemž většina o této možnosti ani nevěděla.K dalším vyhledávaným produktům patří připojištění “přímá likvidace” nebo “nezaviněná nehoda”, kdy vám je škoda způsobena viníkem pojištěným u jiné pojišťovny. V takovém případě si pojišťovny veškeré náležitosti i zajištění opravy vyřídí samy mezi sebou. Nezapomínejte také na správný limit škody. Někdy jej klienti neúměrně snižují kvůli lepší finální ceně, ale při velké nehodě se to může tvrdě vymstít.

Zdroj: autorevue.cz

Flotilové pojištění

Definice Flotilové pojištění

Druh smlouvy, která obsahuje povinného ručení nebo havarijního pojištění a připojištění, kdy má klient v jedné smlouvě pojištěno 5 a více vozidel. Největší výhodou flotilového pojištění je možnost získání výhodnější ceny u pojišťovny z důvodu většího množství pojištěných vozidel.

Please select a valid form

V průběhu roku se změní pravidla registrace a evidence vozidel

V prosinci minulého roku podepsal prezident novelu zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Cílem nové úpravy má být zjednodušení komunikace s úřady, rozvoj digitalizace nebo omezení administrativy. K nově zaregistrovaným vozidlům se už nebude vydávat velký technický průkaz a dojde také k prodloužení platnosti evidenčních kontrol.

Jaké změny nás čekají?

Novela zákona, resp. pravidla v ní obsažená budou nabývat účinnosti postupně od 1. 3. 2023 až do 1. 1. 2024.

Rezervace registračních značek –  změna od 1. 3. 2023

Žádosti o zápis v registru vozidel bude možné podávat elektronicky. Po zadání VIN vozidla (nemá-li vozidlo VIN, pak alespoň čísla podvozku) půjde rezervovat registrační značku až na 1 měsíc dopředu. Především dopravci tak budou moci začít vyřizovat potřebná povolení ještě před zápisem vozidla do registru vozidel. Řada povolení se totiž váže na přidělenou registrační značku.

Změny v oblasti evidenčních kontrol –  změna od 1. 3. 2023

Při registraci vozidla nebo zápisu změny provozovatele nebude třeba předkládat protokol o evidenční kontrole – ten bude mít úřad k dispozici on-line v informačním systému. „Dojde-li, typicky v případě ukončení leasingu, ke změně dosavadního provozovatele na vlastníka, zákon ruší nynější povinnost provádět evidenční kontrolu zcela. Platnost všech evidenčních kontrol se prodlouží ze stávajících 30 dnů na 1 rok.

Veterán a technická způsobilost – změna od 1.9. 2023

Historická vozidla, resp. jejich technická způsobilost, budou posuzovat stanice technické kontroly (STK). Výsledek technické bude platný 5 let. Po stejnou dobu bude nově platné také posouzení historické původnosti vozidla (to bylo dosud platné jen na 2 roky). Veterány s obručemi či loukotěmi, u nichž je nejvyšší konstrukční rychlost do 40 km/h, se budou kontrolovat na místě, které určí úřad, tedy půjde o mobilní kontrolu.

Přepis vozidla –  změna od 1.9. 2023

Pokud se bude měnit vlastník nebo provozovatel vozidla, bude nově možné, aby dosavadní i nový vlastník/provozovatel podali žádost zvlášť. Obě žádosti ale musí obdržet ten stejný úřad.

Soumrak velkých technických průkazů –  změna od 1.1. 2024

V posledních letech se velikost velkého technického průkazu zmenšovala, až se nakonec ukázalo, že jeho existence v papírové podobě postrádá smysl. Obsažené údaje lze totiž jednoduše dohledat v registru silničních vozidel. K nově registrovaným vozidlům se už velké technické průkazy vydávat nebudou.

Malý techničák s více údaji –  změna od 1.1. 2024

Naopak dosavadní malý technický průkaz (osvědčení o registraci vozidla) bude obsahovat více údajů. Do doby účinnosti této změny připraví Ministerstvo dopravy aplikaci, v níž budou údaje ze zadní strany dosavadního velkého technického průkazu.

Trendy roku 2022

Google má v České republice svou pobočku, což jde vidět i na některých službách, které se dostanou právě do naší menší země poměrně brzy. České zastoupení společnosti Google se pochlubilo, co právě nejvíce Češi hledali nejvíce v tomto roce.

Letošní rok je výrazně ovlivněn další krizí. Tentokrát nejde o epidemii, ale o válku, kterou rozpoutalo Rusko vůči Ukrajině. Není tak divu, že Ukrajina a celé dění vévodí žebříčku.

Pomyslnou skokankou roku je prezidentská kandidátka Danuše Nerudová. Ve vyhledávání se také odrazila i úmrtí slavných osobností. Nejvíce uživatele zajímala Hana Zagorová. I tak se i v letošním vyhledávání odrazila pandemie a nejvíce se hledalo „Jak dlouho trvá karanténa?“. Kompletní seznam trendů si můžete prohlédnout níže.

Prohlédněte si trendy roku 2022 
Trendy roku
1) Ukrajina
2) Volby
3) Putin
4) Sberbank
5) Tank Ono
6) Stranger Things
7) Survivor
8) HBO Max
9) Wordle
10) Devadesátky
Češky a Češi
1) Danuše Nerudová
2) Jana Michailidu
3) Daniela Písařovicová
4) Jiří Procházka
5) Michal Redl
6) Agáta Hanychová
7) Shopaholic Adel
8) Saskia Burešová
9) Vojta Drahokoupil
10) Lela Ceterová
Události roku
1) Ukrajina
2) Volby
3) Příspěvek 5000
4) Opičí neštovice
5) Královec
6) Imagine Dragons
7) Cena nafty
8) Vémola vs. Marpo
9) České Švýcarsko
10) Kazachstán
Smutná loučení
1) Hana Zagorová
2) Anne Heche
3) Josef Abrhám
4) Královna Alžběta II.
5) Josef Somr
6) Ivana Trumpová
7) Technoblade
8) Nela Moravcová
9) Radim Uzel
10) Madeleine Albright
České filmy a pořady
1) Survivor
2) Devadesátky
3) Marie Terezie
4) Jan Žižka
5) Like House 3
6) Zoo
7) Love Island
8) Vyšehrad
9) Peče celá země
10) Špunti na cestě
Jak
1) Jak dlouho trvá karanténa
2) Jak zamrazit houby
3) Jak pomoci Ukrajině
4) Jak volit
5) Jak dlouho platí očkování
6) Jak dlouho platí PCR test
7) Jak dlouho trvá omikron
8) Jak poslat balík přes balíkovnu
9) Jak žádat o příspěvek 5000
10) Jak na octomilky

Povinné ručení pro veterána

Povinné ručení pro veterána je levné
U havarijního pojištění je možností podstatně méně a cena je úměrná vzácnosti vozu.

Ve vaší rodinné flotile máte staré auto, vyplatí se z něj uděláte veterána. ale není to tak jednoduché, jak by se zdálo, protože samotný veteránský věk nestačí. Vůz musí být technicky schopný jízdy po silnici – žádný pojízdný vrak tedy status historického vozidla nezíská, i když patřičného stáří dosáhne. Druhou podmínkou je, aby auto bylo v co nejvíc původním stavu.

Za více aut jedno povinné ručení

Povinné ručení je v běžné nabídce pojišťoven i pro veterány. Jejich majitele pak může těšit, že finančně vyjde velmi výhodně. Počítá se totiž s tím, že majitelé veteránů vyjíždějí na silnice jen občas, jejich rychlost je omezená a nemají důvod k riskantní jízdě.

Většina pojišťoven cenu povinného ručení u veteránů určuje podle obdobných pravidel jako u běžných vozů – počítá se segmentací podle typu vozu, místa bydliště, věku řidiče (kritérií pro výpočet je dnes přes dvacet). U veteránů je výsledná cena nižší, zhruba 10 % běžného pojistného.

Jak z vozu udělat veterána?

K získání zelených značek s písmenem V je potřeba platná klubová testace vozu na historickou původnost a krajská testace na technickou způsobilost. Náklady jsou 4 000 až 5 000 Kč. Foto vozidla o rozměrech 6 x 9 cm, doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, původní registrační doklad k vozidlu, technický průkaz nebo jiný věrohodný doklad k vozidlu. Když má majitel více historických vozů, může získat jedny značky ke všem najednou. V provozu pak smí být vždy z celé flotily jen jeden veterán, opatřený značkami. Veteránským autem se jezdí jen výjimečně – podle regulí nesmí být používáno například k podnikání či každodenní přepravě. S vydáním značek je spojen poplatek, který je maximálně 800 korun a dostanete za něj osvědčení o registraci vozidla, tabulky RZ a průkaz historického vozidla. Veterán může jezdit i s běžnými bílými značkami. Pojišťovny uznají jeho veteránský status, pokud podstoupí klubovou testaci, kterou je třeba pravidelně opakovat (prodlužovací testace stojí obvykle od 800 do 1 200 korun).