Máte více vozidel, nechejte si si spočítat flotilové pojištění AUTOFLOTILA, povinné ručení v rámci pojištění flotily aut vyjde výrazně levněji.
FLOTILOVÉ POJIŠTĚNÍ
Flotilové pojištění osobních automobilů, nákladních vozidel a pracovních strojů
Jak probíhá sjednání pojištění?
Do formuláře vyplňte počet vozidel, které chcete pojistit
NAPIŠTE NÁM: INFO@FLOTILA.CZ ZAVOLEJTE NÁM +420607850585
Srovnání
Proveďte kompletní srovnání cen a ušetřete až tisíce na pojištění
Sjednání
Zvolenou pojistku si můžete uzavřít online
Flotilové pojištění
Flotilové pojištění zabezpečuje pojistnou ochranu více automobilům v jedné pojistné smlouvě v rámci jedné fakturace. Předmětem pojistné ochrany je pak většinou, jak pojištění z odpovědnosti provozu vozidla tak i havarijní pojištění vozidla.
Kdo může sjednat flotilu a co může obsahovat?
Flotilové pojištění můžete mít již od třech vozidel Flotilové pojištění mohou využít jak fyzické osoby tak i firmy. Flotilové pojištění je známé především z pojištění automobilů. Do jedné pojistné smlouvy, tedy flotily, můžete pojistit neomezeně mnoho aut a to různých kategorií. V jedné flotilové smlouvě můžete mít pojištěny veškerá auta v rodině – tj. osobní automobily, přívěs za auto, ale stejně tak motocykl či obytný vůz. Ve firemní flotile tak můžete mít pojištěn, jak tahač návěsů tak nákladní automobily nad 3,5t, vlek, traktor a zbytek osobních aut ve vaší firmě. Flotilové pojištění nabízí valná většina pojišťoven, které nabízí pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení) a havarijní pojištění pro automobily. Flotilové pojištění můžete využít nejenom na většinu kategorií vozidel na veřejné komunikaci, ale stejně tak si můžete pojistit flotilu pracovních strojů (traktor, sklápěč, zemědělskou techniku).
Výhody flotily?
Flotilovou smlouvu můžete sjednat již od třech pojištěných vozidel.
Jedna smlouva se řídí jedněmi pojistnými podmínkami a ochranou, Jedna fakturace s možností různé frekvence fakturace. Snadné porovnání cenových nabídek a rychlé zjištění rozsahu pojistného krytí.
Proč u nás?
Nabízíme jednoduché řešení pro Váš vozový park. Zajistíme Vám zcela individuální nabídku. Srovnáme ty nejlepší ceny a zajistíme jednoduchou správu pojištění. Postaráme se za Vás o veškeré smlouvy a likvidaci škod.
Co může flotilové pojištění obsahovat?
Povinné ručení (zákonné minimum). Havarijní pojištění se spoluúčastí od 1% a minimálně 1000 Kč. Havarijní pojištění Allrisk včetně krytí havárie, odcizení, živlu, vandalismu, požáru a výbuchu. Nadstandardní asistence včetně odtahů (repatriace) vozidla po Evropě. Další připojištění k Vaší flotilové smlouvě: pojištění skel, úrazové pojištění, střet se zvěří, havárie při pracovní činnosti, pojištění GAP.
FLOTILA – AUTO POJIŠTĚNÍ – FLOTILOVÉ POJIŠTĚNÍ – POJIŠTĚNÍ VÍCE VOZIDEL – FLOTILA.CZ
Železniční přejezdy jsou nebezpečné
Bezpečnost na přejezdech

• Každá pátá nehoda končí smrtí někoho z účastníků,
• Trend nehodovosti je celkově stagnující, místy rostoucí,
• Veřejnost vnímá přejezdy jako problém (též díky velkému zájmu médií),
• Dráhy argumentují, že téměř všechny nehody zaviní řidiči silničních vozidel.
Vývoj MU na dráhách železničních (kromě metra) | ||||||
2020 | 2019 | |||||
počet MU | usmrceno | zraněno | počet MU | usmrceno | zraněno | |
leden | 102 | 17 | 22 | 112 | 9 | 10 |
únor | 116 | 25 | 24 | 107 | 17 | 13 |
březen | 90 | 18 | 15 | 116 | 16 | 43 |
duben | 0 | 0 | 0 | 108 | 29 | 15 |
květen | 0 | 0 | 0 | 97 | 20 | 18 |
červen | 0 | 0 | 0 | 93 | 16 | 15 |
červenec | 0 | 0 | 0 | 108 | 24 | 35 |
srpen | 0 | 0 | 0 | 109 | 19 | 25 |
září | 0 | 0 | 0 | 102 | 19 | 20 |
říjen | 0 | 0 | 0 | 104 | 29 | 19 |
listopad | 0 | 0 | 0 | 105 | 24 | 9 |
prosinec | 0 | 0 | 0 | 69 | 18 | 16 |
Počet MU 1.1. – 31.3. | 308 | 60 | 61 | 335 | 42 | 66 |
Počet MU 1.1. – 31.12. | 1230 | 240 | 238 |
STATISTIKA_MU_WEB_2020_03
Příklady rizik (faktorů přispívajících ke vzniku nehod)
- Špatné rozhledové poměry (rozpor rychlosti a rozhledu)
- Chybějící příčné prvky připomínající nutnost zastavení
- Urychlující podélné linie, průhled daleko za přejezd
- Nevhodné úhly křížení a překážky v rozhledu
- Nízké slunce (kritický směr východ-západ)
- Chybějící kontrast přejezdu, který zaniká např. v zástavbě
- Vedení přerušované čáry (falešný pocit bezpečí)
- Povrch přejezdu se neodlišuje od přilehlých úseků
Jak ušetřit na pojištění vozidla
Pokud přestanete platit pojištění, hrozí zánik pojištění a vysoké pokuty od garančního fondu ČKP, které se pohybují v tisících.
POKUTY ČKP | ||
DRUH VOZIDLA | OBSAH, HMOTNOST | POKUTA/DEN |
osobní automobil | do 1000 ccm včetně | 30 Kč |
osobní automobil | do 1350 ccm včetně | 35 Kč |
osobní automobil | do 1850 ccm včetně | 47 Kč |
osobní automobil | do 2500 ccm včetně | 65 Kč |
osobní automobil | nad 2500 ccm | 93 Kč |
nákladní automobil | do 3500 kg včetně | 86 Kč |
nákladní automobil | do 12 000 kg včetně | 145 Kč |
nákladní automobil | nad 12 000 kg | 261 Kč |
tahač návěsů, přívěsů | 563 Kč | |
traktor | 16 Kč |
Odevzdání značky do depozita neumožňuje použít vozidlo v případě potřeby.
1. Zjistěte si cenu u jiných pojišťoven a zadejte poptávku ZDE
Pojišťovny často používají levnější elektronickou komunikaci bez nákladné sítě poboček. Vznikají nové produkty s výhodami, které nebyly dříve možné. Často platí, že noví klienti mají nižší cenu než ti současní. I když vaše současné pojištění bylo v době, když jste ho uzavíral nejvýhodnější, nyní to již platit nemusí.
2. Neplaťte za nepotřebné věci – požádejte o nezávaznou kalkulaci FLOTILA.CZ
Proveďte inventuru své smlouvy
3. Využijte měsíční platbu bez přirážky
Výhodou flotilového pojištění je, že klient platí pojistné dle vlastního výběru měsíčně, čtvrtletně, pololetně, nebo ročně (bez přirážky).
4. Máte více vozidel, nechejte si si spočítat fllotilové pojištění AUTOFLOTILA
Povinné ručení v rámci pojištění flotily aut vyjde výrazně levněji. Cena povinného ručení se hodně liší v závislosti na různých faktorech. Pojistné ovlivňuje nejen auto, ale také, jeho věk, adresa, zkušenosti, bezeškodní průběh a další faktory. Někteří řidiči však platí mnohem méně, než je běžné.
Jak je to možné?
S největší pravděpodobností jsou součástí flotily aut. Možnost pojištění flotily aut nejčastěji využívají firmy, které vlastní více vozidel. Flotilové pojištění mohou využívat i fyzické osoby na rodné číslo a fyzické osoby podnikající na IČ, pokud vlastní více vozidel. Flotilové pojištění vozidel zahrnuje jak zákonné povinné ručení, tak i havarijní pojištění, a to za daleko výhodnějších podmínek, než kdyby se každé auto pojišťovalo zvlášť.
5. Zvažte slevu za způsob opravy
Pokud při škodě na starším vozidle nebudete trvat na značkových dílech, můžete si sjednat pojištění, které to zohlední a Vy zaplatíte za pojištění méně. V případě škody pak své vozidlo budete muset nechat opravit ve smluvní síti pojišťovny nebo si necháte vyplatit peníze v hotovosti a opravu zařídíte sami.
6. Pracujte se spoluúčastí
U havarijního pojištění část škody platíte vy (tzv. spoluúčast). Čím vyšší spoluúčast, tím nižší cena pojištění. V případě nedostatku peněz je lepší zvýšit spoluúčast a snížit platbu než zcela zrušit havarijní pojištění.
7. Nešetřete na limitu povinného ručení
Šetřit na limitu povinného ručení se nevyplácí. Naopak – pokud máte limit pouze 35 mil. Kč, navyšte si ho alespoň na 50 miliónů nebo více. Vzhledem k růstu náhrad, které soudy přiznávají poškozeným, může být limit 35 mil. nedostatečný a pojištění Vás pak nechrání před velkými problémy.
8. Aktualizujte hodnotu svého vozidla
U novějších produktů již nemusíte při sjednání pojištění určovat cenu vozidla. Pokud požádáte o přepočet, dojde ke snížení ceny pojištění.
Koronavirus COVID 19 – doporučení pro firmy a jejich povinné ručení a havarijní pojištění ve flotilách
V krizové situaci aktuálním děním okolo pandemie Koronavirus je možnost zjednodušeného vyřazení vozidla z provozu. Pokud neprovozujete vozidla, lze ke standardní flotilové smlouvě sjednat smlouvu ve variantě SKLAD, která je jinak určena pro bazary a dealery. Do ní je pak možné přesunout neprovozovaná vozidla za ceny od 3 Kč denně za povinné ručení s limitem 100 mil. Kč, aniž by se musela sundat RZ, vložit do depozitu a žádat o vyřazení vozidla z provozu. Ceny pojistného se liší v závislosti na konkrétním druhu vozidla. Bude třeba sjednat novou rámcovou smlouvu. Do tohoto typu flotily lze sjednat pouze povinné ručení, po podepsání smlouvy již lze vše řešit e-mailovou komunikací.
Dále lze změnit varianty havarijního pojištění Allrisk, na odcizení + živel (standardně flotilové produkty obsahují pouze variantu Allrisk).
Cena takového pojištění je o 70% levnější, než Allrisk. Toto pojištění je možné sjednat na všechny kategorie vozidel, které nebudete během pandemie provozovat.
Flotila
Jsme specialisté na povinné ručení, havarijní pojištění a likvidaci pojistných událostí.
Připravíme rozbor potřeb a rizik, navrhneme pojistné programy včetně alternativ, připravíme pro Vás nabídky a pomůžeme vyhodnotit a vybrat optimální řešení vozového parku.
Připravíme analýzu pojištění a vysvětlíme pasáže pojistných smluv, včetně pojistných podmínek a dodatků.
Vypracujeme přehled pojištění vozidel, doporučení a postaráme se o obnovu pojištění, průběžný servis, pravidelné předávání informací o novinkách a sledování platnosti jednotlivých pojistek.
Rádi Vám pomůžeme vyřešit Vaši pojistnou událost.
Brno • České Budějovice • Hradec Králové • Jihlava • Karlovy Vary • Liberec • Olomouc • Ostrava • Pardubice • Plzeň • Praha • Třebíč • Ústí nad Labem • Zlín
Jihočeský • Jihomoravský • Karlovarský • Královéhradecký • Liberecký • Moravskoslezský • Olomoucký • Pardubický • Plzeňský • Středočeský • Ústecký • Vysočina • Zlínský
FLOTILA
Flotila je španělská zdrobnělina slova flota – malá flota. V současnosti výraz označuje taktickou jednotku válečného loďstva, sdružující většinou lodě stejné kategorie menší než torpédoborec. Jedná se tak o skupinu torpédoborců, ponorek či jiných malých válečných lodí.
Flotila může označovat i skupinu jiných dopravních prostředků – aut, kosmických lodí, traktorů, tahačů apod., které mají něco společného – jsou pojištěné v jedné smlouvě, patří jednomu státu, dopravci, podniku i fyzické osobě.
Sdílené auto máte po ruce kdykoliv
Vyjít před dům, rozhlédnout se po nejbližším autě, skočit za volat a vyrazit na cestu? Tento pocit dosud znali jen zlodějíčci a filmoví hrdinové. Pomalu se však blíží doba, kdy to bude běžné pro každého. K odemčení stačí mobil.
Bezplatně lze zastavit s pronajatým vozem téměř všude, výjimkou jsou pouze prostory za závorou.
V České republice, zejména v Praze, začaly služby sdílených vozů fungovat v roce 2018 a loni v dubnu se objevil zavedeným společnostem
Car4Way nebo Ajo nový konkurent. Anytime Carsharing s čistě hybridní flotilou vozů Toyota Yaris Hybrid. Zatím jich je stovka, za pár měsíců by jich mělo jezdit tři sta a služba by se měla rozšířit z Prahy do dalších částí republiky. Cesty sice můžete podnikat po celém Česku, ale auto musíte vždy vyzvednout a poté zanechat v hlavním městě.
Nová služba slibuje jednodušší přístup k vozům, lépe servisovaný vozový park a vyšší komfort jízdy. Všechna auta jsou vybavená automatickou převodovkou a parkovací kamerou.
Náš test odstartoval dřív, než bylo v plánu. Pomohla náhoda, respektive pes. Ve stanici metra Lužiny zapadla nešťastná čivava pod stojící vlak. Mezera mezi nástupištěm a vagonem byla velká akorát pro ni a postarší majitelka už dnes ví, že obojek musí víc utahovat.
Někdo musel za pejskem pod vlak. Jenže čivavě se pod vagonem líbilo. Bylo to viditelně nadlouho. A to je přesně ten případ, kdy se sdílené vozy mohou hodit, pokud ovšem není pro někoho pohodlnější (rychlejší určitě ne) zaplatit si za taxíka.
Tři úsměvy do skla
Nainstalování aplikace, online registrace, tři fotky – řidičského průkazu, občanky a selfie – zabere dohromady tak deset minut. A samozřejmě nahrání bankovní karty, z které se poté strhává částka za jízdu. Ceny začínají na 1,99 Kč za minutu, jsou odstupňované podle denního času. Kilometry jsou zahrnuty v ceně.
Pokuty i body zůstávají v zapůjčeném autě je potřeba dodržovat předpisy. Provozovatel služby po udělení pokuty vyhledá podle času jízdy majitele a pokutu na něm vymáhá. V případě bodového postihu má povinnost předat jméno řidiče policii.
Na mapě v aplikaci se hned zobrazí nejbližší auto, i mimo centrum se nám ho podařilo vždy najít do tří set metrů, ale většinou je blíž. Pokud se stane, že vozidlo je dál a musíte se k němu dopravit třeba jednu stanici tramvají, můžete si ho na 20 minut zdarma zarezervovat. Na místě potěší funkce zablikání, kdy si na dálku můžete identifikovat vozidla, což zejména na přeplněném sídlištním parkovišti přijde vhod. Odemknete ho tlačítkem hned vedle na obrazovce a máte tři minuty na kontrolu vozu. Poté se stáváte jeho dočasným majitelem.
Oranžovo šedý Yaris vypadá jako nový. Kdo není zvyklý na elektromotor, bude stále dokola vypínat a zapínat startovací tlačítko, jako se stalo jedné naší redaktorce, ale ti zkušenější vědí, že motor nemusí být slyšet, aby pracoval a už dávno pojedou (jak se s hybridním yarisem jezdí, čtěte zde). A budou počítat každou minutu. Minutová sazba je zvláštní jen na první pohled, nejnižší částku, tedy dvě koruny, zaplatíte v ranních zácpách. Takže v noci, kdy je sazba naopak nejvyšší, budete po městě jezdit za přibližně stejnou cenu.
Toyota Yaris Hybrid v číslech:
výkon:100 koní + elektromotor s hybridním dobíjením
objem motoru: 1 497 cm³
max.točivý moment: 111 Nm / 4 400 ot./min
převodovka: automatická
zrychlení 0 – 100:11,8 s
maximální rychlost: 165 km/h
spotřeba (v testu):3,9 l/100 km
hmotnost vozu:1 565 kg
zavazadlový prostor:286 l / 710 l
cena vozu: 387 900 Kč
Průzkumy udávají, že hybridní vozy ujedou na elektromotor po městě přibližně osmdesát procent času. Snad ve městě, protože při rozjezdech a pomalém posouvání skutečně auto na elektromotor jede. Jinak nelze od malého motoru v yarisu očekávat, že dokáže auto rozpohybovat do větší rychlosti. Pozitivem je, že se o něj nemusíte starat – dobíjet ze zásuvky se nedá, o to se starají dvě hybridní dobíjecí jednotky ve voze. Za dvacet minut a čtyřicet korun jsme na pražském nábřeží a hledáme místo na parkování. Hybridy přece nově nemohou stát po Praze, kde se jim zachce. „Pro naše vozy to neplatí, můžete volně využívat modré nebo fialové zóny. Nesmíte však zajet nikam za závoru, například do parkovacího domu, aplikace by vás potom neodhlásila,“ vysvětluje operátor na lince.
Takže vypnout motor, světla, vyfotit auto a odhlásit se. „Pronájem nelze ukončit, motor je stále v chodu,“ objeví se na obrazovce namísto očekávané hlášky o ukončení. Tak ještě jednou si zopakovat, že motor jde i když vypadá, že nejde, a vzhůru pryč.
Tankování na dálku
Další auto jsme našli na Smíchově jen o 100 metrů dál, zase zbarvené do oranžova. Tentokrát nebylo vevnitř ukázkově čisté, podle všeho měl někdo před námi boty od bláta. Firma bohužel nemůže pokrýt vše. Auta putují do myčky a na čištění jednou týdně. A také samozřejmě na dotankování. Ačkoliv to je hybrid s průměrnou spotřebou pod pět litrů, na týden samozřejmě jedna nádrž nestačí. Dotankovat občas musí sám řidič. Stačí vytáhnout CCS kartu z přihrádky před spolujezdcem a dispečer na lince mu ji na dálku zaktivuje.
Občas je interiér lehce zaneřáděný od předchozího řidiče. Plastové lahve nebylo snadné dostat pryč.
S dalším autem míříme na nákup. Nechceme se vozu ještě zbavovat, a tak ho dáváme přes aplikaci na čekačku. Ta stojí celý den 1,99 koruny za minutu. Brzo je jasné, že jsme nebyli jediní, kdo jel ten den do IKEA a fronta je i na regál s bagetami. Přesně po hodině zvoní telefon. „Dobrý den, je všechno v pořádku?“ „Jak to myslíte?“ „Máte auto už hodinu odstavené, tak jsme se chtěli zeptat, zdali s ním nadále počítáte.“
Aplikace
Anytime Carsharing vstoupila na český trh koncem loňského dubna. Od té doby si její aplikaci pro sdílení aut v Praze stáhlo a nainstalovalo přibližně 70 tisíc uživatelů, což je na místní poměry výrazný úspěch. Aplikace navíc získala vysoké průměrné hodnocení, které se pohybuje kolem 4,5/5.
Podobně jako u konkurence je potřeba provést registraci online a nafotit řidičský a občanský průkaz. Výhodou je, že není třeba platit žádný registrační poplatek ani si vyzvedávat čipovou kartu. Auta se odemykají na dálku skrz webovou aplikaci nebo pomocí zákaznické linky.
Nečekali jsme, jestli bude dispečer volat za další hodinu znovu, a vydali jsme se hledat další auto. Zkusíme najít jinou barvu. A ještě před tím jsme zkusili nacpat koupený stolek do kufru. Jasné je jedno, s hybridním yarisem nemůžete mít při nákupech moc velké oči. Poté jsme narazili na ještě jednu menší slabinu. Tentokrát v aplikaci.
Pokud máte zrovna pronajaté auto, na další vozy v okolí se nepodíváte. Takže pokud chcete zaparkovat v místě, kde se nachází hodně sdílených aut, abyste si mohli bez problémů za pár hodin vzít jiné, můžete jen tipovat. Vytknout se dají také chybějící držáky na mobil ve vozidle. Vzhledem k tomu, že řidič potřebuje pracovat s aplikací, mohl na ně poskytovatel myslet. Ubylo by pár zastávek.
Takže se vydáváme na pěší pochůzku a za 15 minut nacházíme modrého yarise. Auto opět v pořádku, jen některý z předchozích zákazníků si zapůjčený vůz spletl s odpadkovým košem a dokonce nastrkal plastové lahve pod sedačku, takže posouvání bylo poněkud komplikované. Je jasné, že Češi musejí k této službě ještě dospět. Ale jako levnou alternativu k taxi si ji mohou vyzkoušet už dnes.
Zdroj: idnes.cz
auto zpravodajstvi anytime carsharing toyota yaris praha taxi sdilena auta auto test pojištění firmy
Pokuta za neplacení povinného ručení
Výzva k zaplacení příspěvku do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP) se letos objevila ve schránce už sta tisícům lidí, kteří neplatí povinné ručení k registrovanému vozu. Ve spolupráci s ČKP jsme proto připravili přehled rad k čtyřem nejčastějším situacím.
Majitelé aut, kteří neplatí povinné ručení a jsou přistiženi, platí do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP) za každý den nepojištění vozidla částku od 30 do 563 Kč podle druhu vozidla. Konkrétně u osobních aut jde o 30 až 93 Kč denně, dle objemu válců.
Informace k uplatnění samoregulačního opatření bonus/malus Bonusmalus_ČKP
POKUTY ČKP | ||
DRUH VOZIDLA | OBSAH, HMOTNOST | POKUTA/DEN |
osobní automobil | do 1000 ccm včetně | 30 Kč |
osobní automobil | do 1350 ccm včetně | 35 Kč |
osobní automobil | do 1850 ccm včetně | 47 Kč |
osobní automobil | do 2500 ccm včetně | 65 Kč |
osobní automobil | nad 2500 ccm | 93 Kč |
nákladní automobil | do 3500 kg včetně | 86 Kč |
nákladní automobil | do 12 000 kg včetně | 145 Kč |
nákladní automobil | nad 12 000 kg | 261 Kč |
tahač návěsů, přívěsů | 563 Kč | |
traktor | 16 Kč |
Desítky tisíc neplatičů povinného ručení již výzvu od ČKP k zaplacení příspěvku do garančního fondu (GF) mají a nyní jsou povinni sankci zaplatit.
Jak se vyhnout zbytečným finančním postihům a co dělat, aby se nedostal dotyčný do rozporu se zákonem u těch nejtypičtějších situací.
1. V registru jsem veden jako vlastník vozidla, ačkoliv již vozidlo nemám
Podobných případů může nastat celá řada. Zpravidla bývá na vině nedůslednost vlastníka vozidla ve vztahu k registru vozidel. Jde zejména o oznamovací povinnost v souvislosti s hlášením změn. Pokud ji vlastník vozidla nesplní, může mu to přinést nepříjemnosti.
Do této skupiny patří i majitelé nepojízdných nebo neexistujících vozidel. Mnohdy ani neví, že nepojištěné vozidlo je na ně zaregistrováno – to může být rozebráno na součástky, nebo nepojízdné v garáži. Nepojízdné vraky je třeba trvale vyřadit z registru vozidel. Neexistující (rozebrané, zlikvidované) vozidlo lze z registru vozidel trvale vyřadit ve správním řízení. Správní orgán zjišťuje, zda po 1.5.2004 vozidlo nemělo ani jednou sjednané povinné ručení či ani jednou nebyla provedena STK. Při splnění všech podmínek lze vozidlo trvale vyřadit. U vozidel, která byla po 1.5.2004 pojištěna, nebo je záznam o provedené STK, musí majitel vozidla předložit doklad o ekologické likvidaci, ledaže by šlo o případ, kdy zanikl účel využití vozidla, ale i to musí majitel doložit.
Problémy mohou vzniknout motoristům, kteří vozidlo prodali či darovali, ale nezajistili potřebnou změnu v registru vozidel. Je na nich, aby zajistili změnu v zápise vozidla na registru vozidel. Toto je třeba učinit již při prodeji či darování vozidla, kdy má u sebe vlastník vozidla všechny potřebné dokumenty. Pozdější odhlášení by již mohlo být komplikované. Není radno nechávat přehlášení vozidla na kupujícím nebo obdarovaném. Snadno se pak stane, že ačkoliv již původní majitel vozidlo fakticky nevlastní, je stále formálně veden v registru jako jeho vlastník a doplatí na hříchy nového majitele. Pokud ten povinné ručení neplatí, je původní vlastník tím, kdo obdrží výzvu k zaplacení příspěvku do GF.
Po ukončení leasingové smlouvy dochází ke změně vlastnictví k vozidlu a původní vlastník (leasingová společnost) zpravidla ihned o změně informuje pojistitele, čímž zaniká povinné ručení. Nový vlastník vozidla má povinnost uzavřít novou smlouvu o povinném ručení.
V případech, kdy bylo majiteli vozidlo odcizeno, je to nutné nahlásit kromě policie i pojišťovně a na registru vozidel a vozidlo buď dočasně z registru vyřadit či alespoň dát do režimu depozitu podle § 15 odst. 5 zákona č. 168/1999 Sb. Toto je povinností vlastníka vozidla. V opačném případě je na registru veden stále jako vlastník vozidla a i on může obdržet výzvu k zaplacení příspěvku do GF.
Pozor by si měli dát i dědici, kteří získají vozidlo v dědickém řízení a zapomínají, že na ně přechází nejen práva z vlastnictví vozidla, ale i povinnosti. Pokud hodlají vozidlo užívat na veřejně přístupné komunikaci, je nezbytné, aby platili povinné ručení. Pokud vozidlo provozovat nehodlají, měli by jej dočasně či trvale vyřadit z registru vozidel.
2. Vozidlo nepoužívám, ale mám s ním jiné úmysly
V případě, kdy vozidlo neprovozujete, ale máte s ním ještě nějaké úmysly – například hodláte jej prodat nebo čekáte na zavedení šrotovného, musíte i nadále povinné ručení platit nebo vozidlo dočasně vyřadit z registru vozidel. Na přechodnou dobu lze sjednat i krátkodobé povinné ručení u vybraných pojišťoven.
Někteří motoristé jezdí jen po určité období roku – zpravidla v letní sezóně. Mezi ně patří motorkáři nebo majitelé obytných automobilů. I oni se musí rozhodnout mezi tím, zda za takové vozidlo platit povinné ručení, anebo je dočasně vyřadit z registru vozidel. Dočasně vyřazené vozidlo nesmí na veřejně přístupnou komunikaci, nemá registrační značky ani osvědčení o registraci, ale není za ně nutno platit povinné ručení. O dočasné vyřazení vozidla lze požádat příslušný registr vozidel. Tento úkon stojí 100 korun. Režim dočasného vyřazení lze na žádost vlastníka ukončit. Vlastník vozidla je povinen k žádosti předložit doklady o splnění podmínek pro provoz vozidla na pozemních komunikacích (platná pojistná smlouva o povinném ručení, doklad o technické prohlídce vozidla) a technický průkaz. Některé pojišťovny nabízí se specifickými podmínkami i produkty pro sezónní povinné ručení.
3. Vozidlo používám pouze určitou část v roce
4. Vozidlo neprovozuji, ani v budoucnu jej provozovat nehodlám
Pokud je vozidlo staré, neopravitelné a hodláte jej navždy vyřadit z provozu, anebo přestalo existovat (např. shořelo), je nutno jej trvale vyřadit z registru vozidel. O to lze požádat na příslušném registru vozidel. Od počátku roku 2009 je dle novely zákona č. 56/2001 Sb. možno vozidlo trvale vyřadit nejen v případě zániku vozidla, ale i v případě, kdy zanikl účel jeho využití. Dle § 13 odst. 2 zákona č. 56/2001 Sb. je vlastník vozidla povinen doložit způsob zániku vozidla nebo jeho další využití. Nelze vyloučit, že trvalé vyřazení bude až výsledkem správního řízení. Trvalé vyřazení vozidla je ale konečné řešení – vozidlo při něm formálně a nevratně přestává v registru vozidel existovat.
Zdroj: peníze.cz
EVROPSKÝ ZÁZNAM NEHODY
EVROPSKÝ ZÁZNAM NEHODY KE STAŽENÍ ZDE
- ZŮSTAŇTE, PROSÍM, ZDVOŘILÍ
- ZACHOVEJTE, PROSÍM, KLID
Tento záznam o nehodě plně odpovídá modelu vytvořenému Comité Européen des Assurances (CEA). Uplatnění při všech dopravních nehodách
JAK POSTUPOVAT PO DOPRAVNÍ NEHODĚ?
- Je-li někdo zraněn, zavolat lékaře a policii.
- Změny poloh na mísa nehody jsou dovoleny jen tehdy, pokud jsou nutné k záchraně zraněných nebo k zabezpečení provozu.
- Bez souhlasu policie mohou účastníci opustit místo nehody jen tehdy, pokud potřebují první pomoc nebo aby přivolali policii.
- Dále vyplnit a podepsat záznam o nehodě; slouží k záznamu skutkového stavu a pro jeho vyplnění
není potřebná dohoda o otázce zavinění. - Mohou být uvedeny i protichůdné výpovědi, v nutném případě i na zvláštním listu.
- Místo nehody z různých úhlů vyfotografovat a eventuálně i přeměřit.
- Okamžitě předat příslušné pojišťovně.
Vyplněný formulář zašlete na email info@flotila.cz
Nejprodávanější auta na českém trhu 2019
Velký přehled jednotlivých segmentů
SUV už na českém trhu drží více než 33% podíl. Jako celek tak překonávají i populární kompakty. Nejžádanějším autem v ČR každopádně zůstává Škoda Octavia.
Český trh v loňském roce zažil mírný pokles, 249.915 registrovaných osobních aut podle statistik Svazu dovozců automobilů bylo o 4,4 % méně než v roce 2018. Po celkovém pohledu na trh je čas se podívat na jednotlivé kategorie.
Tou nejžádanější se stávající SUV, která drží již 33,2% podíl na trhu. V prosinci to pak bylo dokonce přes 39 %! Když bychom je však rozdělili do několika velikostních kategorií jako konvenční auta, stále je nejžádanějším segmentem u nás nižší střední třída. A to i díky nejprodávanějšímu autu na českém trhu vůbec, Škodě Octavii.
Český trh v roce 2019: Prodeje aut klesly o 4,4 %, letos se očekává další pád.
Z hlediska paliv vede benzin, na 70 % registrovaných aut mělo zážehový motor. Následují automobily s naftovým motorem, s 27,7% podílem. Podíl nafty tudíž klesá právě na úkor benzinových jednotek, v roce 2018 držela dieselová auta 30,2 % českého trhu.
Nejvíce aut bylo bílých (28 %), následuje šedá (25,4 %) a modrá (14,7 %). Největšími provozovateli nově registrovaných automobilů nadále zůstávají firmy, jejich podíl se i loni držel nad 72 %.
Nejlepší miniauta
Zájem o miniauta na českém trhu klesá, což bylo znát i na loňských výsledcích. Meziročně registrace v segmentu spadly z 6.965 na 5.789 kusů v roce 2019. Pokles je přitom znát i na nejvyšších příčkách, všechny modely v top 7 meziročně klesly. Zatímco u Škody Citigo to byl pokles vcelku mírný (z 2.770 na 2.743 registrovaných kusů), u Hyundaie i10 to byl doslova pád – z 1.442 na 668 registrací. V jeho případě ale roli hrál i fakt, že na začátku roku k dealerům dorazí první kousky nové generace nejmenšího Hyundaie. Silněji kleslo ale také třetí Suzuki Ignis.
Nejprodávanější minivozy | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Škoda Citigo | 2743 | 2770 |
2. | Hyundai i10 | 668 | 1442 |
3. | Suzuki Ignis | 637 | 919 |
4. | Toyota Aygo | 405 | 494 |
5. | Kia Picanto | 217 | 220 |
6. | Fiat 500 | 213 | 221 |
7. | VW Up! | 199 | 265 |
Nejlepší malá auta
Není velkým překvapením, že jedničkou segmentu B zůstává na českém trhu domácí Škoda Fabia. Přestože si meziročně pohoršila z 21.080 na 20.230 registrací, stále s neochvějnou pozicí zůstává v čele pořadí této kategorie. Vždyť druhý v pořadí, Renault Clio, má na svém kontě „jen“ 3.040 registrovaných kusů. Právě Clio si ale meziročně též pohoršilo, hlavně kvůli mezigenerační výměně. Klesaly ale i další v pořadí, Dacia Sandero nebo Toyota Yaris. Na ně mezigenerační proměna teprve čeká. Silně se meziročně propadl i Ford Fiesta, který se musel tentokrát spokojit až s desátou příčkou.
Nejprodávanější malé vozy
Nejprodávanější malé vozy | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Škoda Fabia | 20230 | 21080 |
2. | Renault Clio | 3040 | 3508 |
3. | Dacia Sandero | 2589 | 2938 |
4. | Toyota Yaris | 1857 | 2231 |
5. | Hyundai i20 | 1517 | 1947 |
6. | VW Polo | 1406 | 2070 |
7. | Peugeot 208 | 1355 | 1202 |
8. | Citroën C3 | 1315 | 1400 |
9. | Kia Rio | 1251 | 1152 |
10. | Ford Fiesta | 1179 | 1859 |
Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Škoda má v top 10 nižší střední třídy tentokrát hned tři zástupce. Nejvýše je logicky nejprodávanější auto na českém trhu, Škoda Octavia, s 21.663 registrovanými kusy (-16,2 %), hned za ní pořád následuje Škoda Rapid. Ta sice byla v průběhu roku nahrazena modernější Scalou, v ročních statistikách ale stále figuruje před ní. Rapid má za rok 2019 na svém kontě 8.858 registrovaných kusů, zatímco Scala 6.895 exemplářů. V pořadí třídy je tudíž čtvrtá, dostal se před ni i nošovický Hyundai i30. Většina modelů v nejlepší desítce segmentu klesla, mezi výjimky však patří Toyota Corolla nebo Renault Mégane. Na chvostu top 10 je Ford Focus s meziročním poklesem o 46 % na výsledných 1.909 kusů.
Nejprodávanější vozy nižší střední třídy.
Nejprodávanější vozy nižší střední třídy | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Škoda Octavia | 21663 | 25834 |
2. | Škoda Rapid | 8858 | 14353 |
3. | Hyundai i30 | 7450 | 7455 |
4. | Škoda Scala | 6895 | – |
5. | Kia Ceed | 4056 | 4250 |
6. | VW Golf | 3515 | 5529 |
7. | Seat Leon | 2847 | 3032 |
8. | Toyota Corolla | 2443 | 1576 |
9. | Renault Mégane | 2146 | 1913 |
10. | Ford Focus | 1909 |
Nejprodávanější auta střední třídy
Také střední třída na českém trhu dlouhodobě klesá, což je na výsledcích patrné. Prodeje nejprodávanější dvojky kategorie však ovlivnila jejich letošní modernizace, a to jak v případě první Škody Superb, tak v případě druhého, technicky spřízněného Volkswagenu Passat. Rostou naopak prémiovky – třetí je Mercedes-Benz třídy C s meziročním skokem o 45,9 %, následuje BMW řady 3 s nárůstem o 25,7 %, kterému nepochybně pomohl loňský příchod nové generace. Dařilo se rovněž Mazdě 6, která meziročně vyskočila o bezmála 32 %.
Nejprodávanější vozy střední třídy | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Škoda Superb | 5936 | 6760 |
2. | VW Passat | 2194 | 3083 |
3. | Mercedes-Benz C | 629 | 431 |
4. | BMW 3 | 622 | 495 |
5. | VW Arteon | 584 | 755 |
6. | Mazda 6 | 494 | 375 |
7. | Peugeot 508 |
Nejžádanější vozy vyšší střední třídy
Vyšší střední třídě delší dobu vládnou zástupci prémiových značek a nejinak tomu bylo i loni. Nejvýše opět skončil Mercedes-Benz třídy E, na tisícovku registrovaných kusů však tentokrát nedosáhl, s 978 kousky skončil těsně pod. Meziročně se propadlo také druhé BMW řady 5, o 38,4 %, přesto zůstává druhé nejprodávanější auto značky na českém trhu. Navíc se blíží jeho facelift, který jeho prodeje může opět rozpohybovat. Rostlo naopak třetí Audi A6, meziročně z 313 na 540 kusů, které v roce 2018 hodně bojovalo s novými emisními normami a s tím souvisejícím nedostatkem aut.
Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Mercedes-Benz E | 978 | 1320 |
2. | BMW 5 | 727 | 1181 |
3. | Audi A6 | 540 | 313 |
4. | Volvo S90/V90 | 285 | 321 |
5. | Mercedes-Benz CLS | 164 | 161 |
Nejprodávanější automobily luxusní třídy
Kategorie nejluxusnějších automobilů na trhu dlouhodobě patří Mercedesu třídy S, což platilo i letos. Meziročně si však pohoršil o 116 kousků, na kulatých 200. Při započtení výhradně sedanů pak toto číslo čítá 172 registrovaných aut. I tak by byla třída S, čekající letos na novou generaci, nejprodávanějším vozem segmentu. Druhé BMW řady 7 meziročně kleslo z 168 na 122 registrovaných kusů. Že by vliv kontroverzního faceliftu? Třetí příčku obsadilo Porsche Panamera, které tudíž skončilo před typickými luxusními sedany v podobě Audi A8 nebo Lexusu LS.
Nejprodávanější vozy luxusní třídy | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Mercedes-Benz S | 200 | 316 |
2. | BMW 7 | 122 | 168 |
3. | Porsche Panamera | 40 | 72 |
4. | Audi A8 | 24 | 47 |
5. | Lexus LS | 15 | 24 |
Nejlepší malá SUV
Nejprodávanějším malým SUV na českém trhu byl za rok 2019 Peugeot 2008 s 3.090 registrovanými vozy, a to přestože to bylo o 3,6 % méně než o rok dříve. Vliv může mít i čekání na druhou generaci, která tento týden odhalila svůj český ceník a brzy vstoupí na trh. Mezigenerační výměna už brzy nicméně čeká i druhý Renault Captur, který si naopak meziročně pomohl o neskutečných 25 % na 2.849 registrací. V letošním roce se pak hodně čeká od Škody Kamiq. Na trh sice vstoupila až v září, přesto už je čtvrtým nejprodávanějším vozem segmentu, s 1.748 kousky.
Nejprodávanější malá SUV | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Peugeot 2008 | 3090 | 3205 |
2. | Renault Captur | 2849 | 2276 |
3. | Suzuki Vitara | 1836 | 1921 |
4. | Škoda Kamiq | 1748 | – |
5. | Opel Crossland X | 1251 | 1392 |
6. | Seat Arona | 1220 | 924 |
7. | Mazda CX-3 | 1151 | 1019 |
Nejprodávanější kompaktní SUV
Kompaktní SUV jsou stále žádanější, na což doplácí třeba již zmíněná střední třída. Jestliže Superb loni klesal, Karoq i větší Kodiaq mohutně rostly. První o 51 %, druhý 17 %. Bodovaly ale také třetí Dacia Duster nebo čtvrtý Hyundai Tucson, který se přitom již brzy má dočkat nové generace. Na šestou příčku se vyšvihl Ford Kuga, díky výprodeji skladů odcházející generace, desátý je Volkswagen T-Roc, model na spodní hranici segmentu.
Nejprodávanější středně velká SUV | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Škoda Karoq | 9911 | 6548 |
2. | Škoda Kodiaq | 7290 | 6227 |
3. | Dacia Duster | 5922 | 5290 |
4. | Hyundai Tucson | 3990 | 3424 |
5. | VW Tiguan | 3965 | 4050 |
6. | Ford Kuga | 2012 | 1943 |
7. | Kia Sportage | 1722 | 1937 |
8. | Peugeot 3008 | 1664 | 1413 |
9. | Toyota RAV4 | 1451 | 1113 |
10. | VW T-Roc | 1365 | 1187 |
Nejprodávanější velká SUV
Velkým SUV na českém trhu v minulých měsících jasně vévodilo BMW X5, na jehož 1.031 registrací nikdo jiný neměl. Meziročně si mimochodem pomohl o 56 %, a to díky rozběhnutí se prodejů nové generace tohoto auta. Ze stejného důvodu těžil i druhý Volkswagen Touareg nebo čtvrtý Mercedes-Benz GLE.
Nejprodávanější velká SUV | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | BMW X5 | 1031 | 660 |
2. | VW Touareg | 768 | 485 |
3. | Volvo XC90 | 576 | 493 |
4. | Mercedes-Benz GLE | 562 | 484 |
5.-6. | Audi Q7 | 418 | 673 |
5.-6. | Audi Q8 | 418 | 137 |
7. | Jeep Grand Cherokee | 199 | 221 |
Nejprodávanější velkoprostorové vozy
V kategorii MPV loni skončil dlouhodobě nejžádanější vůz této kategorie u nás, Hyundai ix20, který se přestal vyrábět v květnu bez přímého nástupce a v následujících měsících už jen vyprodával své sklady. To je důvod meziročního poklesu z 4.126 na 3.896 registrovaných kusů. Mírně klesla druhá Dacia Dokker, která by se letos měla dočkat nové generace, naopak třetí Citroën Berlingo zůstává na shodné úrovni jako v roce 2018.
Nejprodávanější MPV a osobní dodávky | |||
Poř. | Model | Prodeje 2019 [ks] | Prodeje 2018 [ks] |
1. | Hyundai ix20 | 3896 | 4126 |
2. | Dacia Dokker | 3461 | 3572 |
3. | Citroën Berlingo | 2498 | 2487 |
4. | VW Caddy | 1750 | 1784 |
5. | VW Touran | 1685 | 1875 |
6. | Peugeot Rifter | 1673 | 194 |
7. | VW Transporter | 1406 | 1202 |
Zdroj auto.cz
Ceny povinného ručení se mění každý rok, proto se pravidelně vracejte a porovnávejte aktuální nabídky. Změnou můžete ušetřit až tisíce korun ročně. Tak na co ještě čekáte? Šetřete a nechejte si spočítat povinné ručení i havarijní pojištění.