Železniční přejezdy jsou nebezpečné

Bezpečnost na přejezdech

Jak se chovat na železničním přejezdu? Dodržovat dané povinnosti pro přejezd kolejí.
Povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění odpovědnosti dopravce nezachrání život

Každá pátá nehoda končí smrtí někoho z účastníků,
• Trend nehodovosti je celkově stagnující, místy rostoucí,
• Veřejnost vnímá přejezdy jako problém (též díky velkému zájmu médií),
• Dráhy argumentují, že téměř všechny nehody zaviní řidiči silničních vozidel.

Vývoj MU na dráhách železničních (kromě metra)
2020 2019
počet MU usmrceno zraněno počet MU usmrceno zraněno
leden 102 17 22 112 9 10
únor 116 25 24 107 17 13
březen 90 18 15 116 16 43
duben 0 0 0 108 29 15
květen 0 0 0 97 20 18
červen 0 0 0 93 16 15
červenec 0 0 0 108 24 35
srpen 0 0 0 109 19 25
září 0 0 0 102 19 20
říjen 0 0 0 104 29 19
listopad 0 0 0 105 24 9
prosinec 0 0 0 69 18 16
Počet MU 1.1. – 31.3. 308 60 61 335 42 66
Počet MU 1.1. – 31.12. 1230 240 238

STATISTIKA_MU_WEB_2020_03

Příklady rizik (faktorů přispívajících ke vzniku nehod)

  • Špatné rozhledové poměry (rozpor rychlosti a rozhledu)
  • Chybějící příčné prvky připomínající nutnost zastavení
  • Urychlující podélné linie, průhled daleko za přejezd
  • Nevhodné úhly křížení a překážky v rozhledu
  • Nízké slunce (kritický směr východ-západ)
  • Chybějící kontrast přejezdu, který zaniká např. v zástavbě
  • Vedení přerušované čáry (falešný pocit bezpečí)
  • Povrch přejezdu se neodlišuje od přilehlých úseků

Příklady faktorů usnadňujících vznik nehod na přejezdech

Start a Conversation

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *